Stentorp

som en sjukdom på nätet

Ölkultur

Har väl inte alltid uttryckt mig positivt om Eskiltuna, måste därför berätta om föreningen ”Eskilstuna ölkultur”. Ideell förening som driver en galet bra ölpub och nu även eget ölbryggeri.

I våran stad kan man inte få särskilt bra öl på vanliga lokaler. På ölföreningen finns alla tänkbara Ale, bitter och stouts. Nåra riktigt goda lager också.  Kunde ikväll för första gången inspektera bryggerianläggningen. Passar bra mitt i publokalen.  Hört att myndigheten miljö-hälsa har svårt att veta hur man ska förhålla sig till fenomenet bryggeri och servering i samma lokal. Bra, gränser ska tänjas och ifrågasättas.

Kvällens favorit: Narren (bitter från Västerås) är bittrare än det mesta jag smakar (risk för käkledskramp….)

Sotaren: mörk stout med syrlig eftesmak.

Köpt ny telefon idag. Den gamla gick faktiskt inte längre att ringa ifrån. Knapparna blev knepiga (ringde inte den person man hade tänkt sig). Batteriet tog slut (!) Spontanbytte ringsignal hela tiden. Jag ville han en iPhone. Så blev det inte. Nu ska jag leva med Nokia 6220 i 18 månader, den har en bra kamera och går bra att ringa med. Den gamla gick döden till mötes.

5 september, 2008 Posted by | Hushållskemi | , , , , , | 6 kommentarer