Stentorp

som en sjukdom på nätet

Yxan viner med Violent femme

Nån gång förra våren fälldes en jättelärk på Stentorp. Sedan dess har dessa klumpar legat bakom ve(d)bo(de)n och som ska bli till ved. Närhelst andan faller på.

ved 

Andan föll aldrig på, så de ligger där de ligger. Förrådet inför vintern ser inte så bra ut. Till slut så är det inte längre frågan om andan faller på eller inte. De ska isär.

 ved-sällskap  ved-hugga

Med sällskap av Violent Femme så svängde  yxan i takt med ”Blister in the sun” och ”Jesus walking on the water”.

Nästa helg kommer högen vara väck!!

27 september, 2009 - Posted by | Helg, Livet på landet, Rocken | ,

7 kommentarer »

  1. Bra jobbat! Var det Violent Femme vi ska tacka för att högen försvann eller någon annan… 🙂

    Kommentar av Plymen | 27 september, 2009 | Svara

  2. Lite av varje, kanske….eller, både och….eller, det ena med det tredje.

    Kommentar av stentorp | 27 september, 2009 | Svara

  3. Lustigt, jag har hummat på en Violent-låt flera dagar men jag kunde inte komma på namnet…Tack.

    Kommentar av Alla Smutsiga | 27 september, 2009 | Svara

  4. Du kommer vara så nöjd när högen är i vedklabbar. Och styrketräning får du också.

    Fin bild på Svenne ser jag! Han ser oerhört spanande ut! Lång, sträckt hals, det kanske är en lite mus därborta?

    Hälsar en svulten kattbildsälskare…

    Kommentar av Evapeva | 28 september, 2009 | Svara

  5. Ja nu så upptäckte jag den nya bilden på Svenne! Fin bild!

    Kommentar av Plymen | 28 september, 2009 | Svara

  6. Hur fick ni den kapad ? Jag har en stormfälld jättelärk som ingen vill ta hand om.

    Kommentar av Anonym | 23 januari, 2012 | Svara

    • Det gjorde jag själv. Ett halvtaskigt motorsåg och 4 liter kedjeolja så fick jag isär den. Värst var nog grenarna, Oändligt många, tunga och skräpar ner. Blev flera lass på släpkärran till tippen.
      Veden brinner bra och nu är snart allt uppeldat,

      Kommentar av stentorp | 26 januari, 2012 | Svara


Lämna en kommentar