Stentorp

som en sjukdom på nätet

Sommarhelg på Stentorp

Är gräsänkling över helgen, så det var bara jag, kossorna i hagen och Rammstein i lurarna. Det var i alla fall så det kändes under löprundan. Var antagligen ute och sprang mitt under kungabröllopet och eftersom det verkar få de flesta att hålla sig framför TV´n så var det mer öde än vanligt härute. Benen kändes pigga och det kändes bra. Fast det är nåt märkligt med springandet, jag har svårt att komma ner till förra årets tider (handlar om 30-40 sekunder på 6 km). Kan dock konstatera att jag inte har ont nånstans vilket måste beror på att jag inte tog i ordentligt !

Under gräsänklingshelgen har jag än så länge:

  1. Städat inomhus efter snickarna, de har lämnat inomhusjobbet och har bara utejobb kvar. Det var fruktansvärt skitigt, byggdamm överallt.
  2. Packat släpvagnen full med bråte, som ska överlämnas till återvinningen, allt rester efter snickarna förstås.
  3. Börjat spackla nya rummet på övervåningen
  4. Slappat
  5. Latat mig
  6. Spelat både luft- och strängad gitarr.
  7. Druckit ale
  8. Hoppat i studsmattan
  9. Läst ur Ian Rankin ”Rebus sista fall”
  10. Slarvat med maten

Jag har inte

  1. Rensat något ogräs
  2. Klippt håret, eftersom jag inte hittade klippmaskinen
  3. Borstat tänderna
  4. Följt kungabröllopet i TV
  5. Varken legat i hängmattan eller i hammocken

Det blev fler ”har gjort” än ”inte gjort”,  så jag får vara nöjd. Skickar med några smakprov på ”sommar på Stentorp”

  

 

Det där sista, studsmattan, är min 45-årspresent! Kommer säkert att oroa en och annan ortoped och kanske även nån psykolog. Men, jag kan bara tipsa om fenomenet ”studsmatta”. Skitkul. Dessutom glad att ingen ser mig…..

20 juni, 2010 - Posted by | Helg, Livet på landet |

7 kommentarer »

  1. Härligt Magnus!!!! Man behövde inte titta på bröllopet om man inte vill, men glitter och glamour,vackra kläder, kanonfint och äkta vara,också.Vilket fint ställe ni bor på, men jag vet att våren har varit ett elände för er, men ni kommer snart ifatt.Förstår att löprundan var skön i den miljön, själv håller jag mig till gåmedstavar, det är skönt det också.Studsmatta, kul ide!!!! Jag har nog gjort mer av att, inte göra, än gjorda saker,det syns i mitt hem.
    Ha det!!!
    Kerstin B

    Kommentar av Kerstin Bergqvist | 20 juni, 2010 | Svara

  2. Du verkar ha haft en bra helg och hunnit med en hel del. Men jag hoppas att du hinner borsta tänderna innan midsommar… 🙂

    Själva är vi nöjda med brölloppsyran och allt därtill!

    Kommentar av plymen | 20 juni, 2010 | Svara

  3. Precis – du slötränar din rackare. Nä, nu får du allt ta i så det gör ont – annars räknas det inte ;)!
    Det var öde inne i stan också kan jag rapportera, läskigt öde. Fick obehagliga tankar om att det hänt nån allvarlig olycka med giftigt utsläpp eller så…
    Undrar om studsmattan har alkolås – det vore kanske bra inför helgen?

    Kommentar av Elina | 20 juni, 2010 | Svara

  4. Slappat och latat. Hur orkar du med?

    Kommentar av Dunderharen | 20 juni, 2010 | Svara

  5. nääääääät

    Kommentar av Y | 20 juni, 2010 | Svara

  6. Äsch, glömde skyddsnätet. Alkolås? Det vore verkligen en bra idé.

    Kommentar av stentorp | 20 juni, 2010 | Svara

  7. Studsmatta? Nej nu är jag äckligt avundsjuk.

    Kommentar av clive | 21 juni, 2010 | Svara


Lämna en kommentar