Stentorp

som en sjukdom på nätet

För syns skull

] 

Före

Efter

Vet inte hur jag ska förhålla mig till fenomenet grundfärg.

”Man måste absolut måla med grundfärg” säger Micke i färgaffären.

”Men, om du inte sålde färg, skulle du säga samma sak?”

 ”Ja, självklart, man måste absolut måla med grundfärg först”.

Ja ja, jag gör väl det då. Ni ser ju resultatet. Osynliga färgen. Hur kul är det? Även om det bara är de omålade ställerna som ska grundmålas är det garanterat det tråkigaste som finns. Blä ! Blä ! Blä!

Det var så förväntat tråkigt att jag var tvungen att köpa en ny bärbar ljud-sak att lyssna på medans jag målade med den osynliga färgen. Det blev en pytteliten ljud-sak som knappt syntes när man står högst upp på stegen. Tur att den hördes i alla fall. Kom på att det inte alls var bra med alltför svängiga låtar när man står högst upp på stegen. Fick byta Robyn till John Coltrane för att inte riskera att ramla ner. PS: Talking Heads var ju naturligtvis inte att tänka på. Fö kan nänmas att det var ett stort getingbo i det vänstra hålet på övervåningen. Där ska snickarna komma och montera fönster nästa vecka. Jag hade lite lust att inte spruta Radar, bara låstas som jag inte visste…….bara för att jävlas….. fast jag hade nog drabbats värst själv.

2 juli, 2010 Posted by | Livet på landet | | 7 kommentarer