Stentorp

som en sjukdom på nätet

Hallå Hallå!

I dag har jag haft ett långt samtal. Med IKEA.

Egentligen var det var väl inge hej o hå med det, fast det gav mig en ny insikt; effektivisering kan drivas precis hur långt som helst!

Det var alltså inte jag som ringde IKEA, IKEA ringde mig. Allt enligt avtal. De skulle ringa och bekräfta att köket kommer att levereras på fredag. Allt enligt avtal. De ville dessutom ha några kompletterande uppgifter.

Det var ett envist 0770-nummer som ringde flera gånger mitt under eftermiddagsmottagningen. Exakt var tionde minut faktiskt.

Mellan två besök så ringde jag tillbaka. Möttes direkt av en inspelad röst som frågade om jag var ”NN”. JA svarade jag tydligt. Sen fortsatte rösten att fråga alla möjliga J/N-frågor. Svarade lydigt högt och tydligt. Jag fick teckna till mitt besök att ”snart klar”, men det bara fortsatte. ”Får en 6 meter lång lastbil plats på uppfarten?” Inte läge att försöka förklara att ”jo, det finns plats men det kan vara svårt att vända…” ville inte riskera att IKEA-”mannen” inte förstod eller börjar krångla så det blev ett klart och tydligt JA. Alternativet ”hus på landet med lerig slingrig smal grusväg” fanns inte med hos IKEA. Det märker de när de kommer tänker jag.

Så på fredag 20/4 mellan 9-15 så är det dax. IKEA köket ska levereras. Om lastbilen sen inte kommer härifrån är liksom inte mitt problem.

18 april, 2012 - Posted by | Livet på landet | ,

Inga kommentarer ännu.

Lämna en kommentar